Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images//aktualnosci/wydarzenia2020/innowacja

Sprawozdanie z realizacji innowacji „Matematyczne potyczki w kuchni w roku szkolnym 2019/2020r.

W Szkole Podstawowej im. Mieszka I w roku szkolnym 2019/2020r. realizowana była innowacji pedagogiczna „Matematyczne potyczki w kuchni”. Innowacja objęła 6 uczniów kl. VIa Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie

Głównym założeniem innowacji było rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznym i krytycznym myśleniu, samodzielnym pokonywaniu trudności i przygotowaniu uczniów do wykorzystywania matematyki w życiu codziennym.

Celem innowacji było:

rozwijanie zainteresowań matematycznych, fizycznych i chemicznych,

zainteresowanie uczniów przyrządzaniem prostych posiłków jako podstawowa i pożyteczna umiejętność wykonywana w życiu codziennym,

wdrażanie nawyku zdrowego odżywiania się jako forma przeciwdziałania otyłości,

zagospodarowanie wolnego czasu uczniów.

 

Zrealizowano następujące tematy:

1.Liczby w kuchni -zapoznajemy się z różnymi przepisami kuchennymi.

- gdzie uczniowie zapoznali się z jednostkami miar, które są wykorzystywane w kuchni.

2.Ułamki w kuchni czyli przeliczamy składniki i pieczemy pizzę.

- podczas wypieku pizzy uczniowie mieli za zadanie po przeliczać jednostki potrzebnych składników oraz podzielić pizzę na odpowiednie części ułamkowe.

3.„Ciasteczkowe figury geometryczne”.

- uczniowie podczas zajęć mieli za zadanie upiec ciasteczka w kształcie poznanych figur geometrycznych.

4. Matematyczny tort -świętujemy światowy "Dzień liczby Pi".

- z okazji corocznych obchodów liczby „Pi” uczniowie mieli możliwość przygotowania deseru dla królowej Ludolfiny.

5. Obliczamy swoje BMI i tworzymy zdrowy jadłospis.

- za pomocą wzoru oraz indywidualnych danych uczniowie obliczali swoje BMI- oraz tworzymyli zdrowy jadłospis.

6. Obliczamy koszt zużytej energii wybranych sprzętów AGD.

- przy pomocy tabliczek znamionowych wybranych sprzętów kuchennych AGD , nauczono uczniów obliczania przybliżonych kosztów zużytej energii elektrycznej.

7. Nasz budżet- obliczanie kosztów zakupów na stworzony przez nas przepis kulinarny.

- przy pomocy gazetek reklamowych planowali zakupy.

8. „Zdrowe zakupy”- wykorzystanie aplikacji mobilnej „Zdrowe zakupy” - wdrażanie nowych technologii.

- „prześwietlamy” swoje ulubione smakołyki i sprawdzamy je pod kątem zdrowych składników i poszukujemy ich alternatywnych zdrowych odpowiedników.


W wyniku zawieszenia zajęć i pracy zdalnej niektóre tematy ujęte w programie zostały nieco zmodyfikowane i dostosowane do możliwości pracy zdalnej .


Zajęcia bardzo spodobały się uczniom ze względu na praktyczną ich stronę . Nieraz okazywało się, że brakuje nam czasu, ponieważ byliśmy zajęci rozmową, wymienianiem doświadczeń, informacji nie tylko z matematyki, fizyki czy chemii. Gotowanie, przyrządzanie potraw było dla nas przyjemnością i mile spędzonym czasem. Wspieraliśmy uczniów w ich działaniach, zachęcaliśmy do takiej aktywności również w domu. Podczas zajęć naprawdę świetnie się bawiliśmy, a powiedzenie, „ gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść” w naszym przypadku się nie sprawdziło.

Tekst i zdjęcia: K.Piastowicz, M.Szymańska

 {gallery}/aktualnosci/wydarzenia2020/innowacja{/gallery}