Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie.

Sprawozdanie z realizacji innowacji „Matematyczne potyczki w kuchni" w roku szkolnym 2020/2021r.

W Szkole Podstawowej im. Mieszka I w roku szkolnym 2020/2021r. podczas zajęć rozwijających zainteresowania kontynuowana była innowacja pedagogiczna „Matematyczne potyczki w kuchni”. Objęła ona wybranych uczniów dwóch klas 7 uczniów Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie.
Głównym założeniem innowacji było w dalszym ciągu rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznym i krytycznym myśleniu, samodzielnym pokonywaniu trudności i przygotowaniu uczniów do wykorzystywania matematyki w życiu codziennym.


Celem innowacji było:
rozwijanie zainteresowań matematycznych, fizycznych i chemicznych,
zainteresowanie uczniów przyrządzaniem prostych posiłków jako podstawowa i pożyteczna umiejętność wykonywana w życiu codziennym,
wdrażanie nawyku zdrowego odżywiania się jako forma przeciwdziałania otyłości,
zagospodarowanie wolnego czasu uczniów.
 
Zrealizowano następujące tematy, które w wyniku pandemii zostały częściowo zmodyfikowane:
1. Przelicznik miar kuchennych:
- uczniowie zapoznali się z jednostkami miar, które są wykorzystywane w kuchni poprzez utworzenie przelicznika miar kuchennych.
2. Przygotowujemy ciasteczka/ deser matematyczny:
- uczniowie podczas zajęć mieli za zadanie przygotować deser lub ciasteczka, które miały zawierać w sobie elementy matematyki.
3. Matematyczny tort -świętujemy światowy "Dzień liczby Pi":
- z okazji corocznych obchodów liczby „Pi” uczniowie mieli możliwość przygotowania deseru dla królowej Ludolfiny.
4.  Zdrowy omlet- przygotowujemy zdrowy posiłek:
- uczniowie mieli za zadanie przygotować na śniadanie zdrowy omlet, napisać jego przepis i wartości odżywcze.
5. Świąteczne pierniki z elementami matematycznymi:
 – w okresie świątecznym uczniowie kulinarnie wykorzystali matematykę w kuchni, przygotowując pierniczki matematyczne.
6. Ułamki w kuchni, czyli przeliczamy składniki i pieczemy pizzę:
- podczas wypieku pizzy uczniowie mieli za zadanie poprzeliczać jednostki potrzebnych składników oraz podzielić pizzę na odpowiednie części ułamkowe.
7. „Zdrowe zakupy”- wykorzystanie aplikacji mobilnej „Zdrowe zakupy” - wdrażanie nowych technologii:
- „prześwietlamy” swoje ulubione smakołyki i sprawdzamy je pod kątem zdrowych składników i poszukujemy ich alternatywnych zdrowych odpowiedników.

Zajęcia, pomimo nauki zdalnej i tym razem bardzo podobały się uczniom ze względu na praktyczną ich stronę . Gotowanie, przyrządzanie potraw było dla nich przyjemnością i mile spędzonym czasem. Wspieraliśmy uczniów w ich działaniach, zachęcaliśmy do takiej aktywności. Podczas zajęć uczniowie świetnie się bawili, a przy okazji rozszerzali swoje umiejętności matematyczne, chemiczne i fizyczne.

                                                                                                                                         Tekst: K. Piastowicz, M. Szymańska