Sprawozdanie z realizacji innowacji „Matematyczne potyczki w kuchni" w roku szkolnym 2020/2021r.

W Szkole Podstawowej im. Mieszka I w roku szkolnym 2020/2021r. podczas zajęć rozwijających zainteresowania kontynuowana była innowacja pedagogiczna „Matematyczne potyczki w kuchni”. Objęła ona wybranych uczniów dwóch klas 7 uczniów Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie.
Głównym założeniem innowacji było w dalszym ciągu rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznym i krytycznym myśleniu, samodzielnym pokonywaniu trudności i przygotowaniu uczniów do wykorzystywania matematyki w życiu codziennym.


Celem innowacji było:
rozwijanie zainteresowań matematycznych, fizycznych i chemicznych,
zainteresowanie uczniów przyrządzaniem prostych posiłków jako podstawowa i pożyteczna umiejętność wykonywana w życiu codziennym,
wdrażanie nawyku zdrowego odżywiania się jako forma przeciwdziałania otyłości,
zagospodarowanie wolnego czasu uczniów.
 
Zrealizowano następujące tematy, które w wyniku pandemii zostały częściowo zmodyfikowane:
1. Przelicznik miar kuchennych:
- uczniowie zapoznali się z jednostkami miar, które są wykorzystywane w kuchni poprzez utworzenie przelicznika miar kuchennych.
2. Przygotowujemy ciasteczka/ deser matematyczny:
- uczniowie podczas zajęć mieli za zadanie przygotować deser lub ciasteczka, które miały zawierać w sobie elementy matematyki.
3. Matematyczny tort -świętujemy światowy "Dzień liczby Pi":
- z okazji corocznych obchodów liczby „Pi” uczniowie mieli możliwość przygotowania deseru dla królowej Ludolfiny.
4.  Zdrowy omlet- przygotowujemy zdrowy posiłek:
- uczniowie mieli za zadanie przygotować na śniadanie zdrowy omlet, napisać jego przepis i wartości odżywcze.
5. Świąteczne pierniki z elementami matematycznymi:
 – w okresie świątecznym uczniowie kulinarnie wykorzystali matematykę w kuchni, przygotowując pierniczki matematyczne.
6. Ułamki w kuchni, czyli przeliczamy składniki i pieczemy pizzę:
- podczas wypieku pizzy uczniowie mieli za zadanie poprzeliczać jednostki potrzebnych składników oraz podzielić pizzę na odpowiednie części ułamkowe.
7. „Zdrowe zakupy”- wykorzystanie aplikacji mobilnej „Zdrowe zakupy” - wdrażanie nowych technologii:
- „prześwietlamy” swoje ulubione smakołyki i sprawdzamy je pod kątem zdrowych składników i poszukujemy ich alternatywnych zdrowych odpowiedników.

Zajęcia, pomimo nauki zdalnej i tym razem bardzo podobały się uczniom ze względu na praktyczną ich stronę . Gotowanie, przyrządzanie potraw było dla nich przyjemnością i mile spędzonym czasem. Wspieraliśmy uczniów w ich działaniach, zachęcaliśmy do takiej aktywności. Podczas zajęć uczniowie świetnie się bawili, a przy okazji rozszerzali swoje umiejętności matematyczne, chemiczne i fizyczne.

                                                                                                                                         Tekst: K. Piastowicz, M. Szymańska

131579678_1013164989187934_394937015192237154_n (1).jpg 144664121_428245558609466_8667588486651779123_n.jpg 144E15B4-8AF2-468F-BE23-5F79389B9E80.jpeg

151122798_1679531185552317_4710436106660907914_n.jpg 151312256_774235013495059_8892645526747442568_n.jpg 151371806_268021394728868_6738893600705614539_n (1).jpg

151385857_1164444910685566_4036227535510232780_n.jpg 151619191_1049854285502674_6160459519124673782_n.jpg 151790578_242625987487973_5684310963786571650_n.jpg

20201106_231144.jpg 20210528_155243.jpg 396BD600-276E-4512-9C78-508C1844CE79.jpeg

698F129E-25C4-44E0-B022-A8C59C6FD910.jpeg 723628A3-F876-4E54-9DC6-4CB6CCD2B740.jpeg 8013881C-4A63-4424-83DC-B3CEB1F7FCB0.jpeg

D1561285-37EA-4D2B-8DF7-911D7633898A.jpeg F3F680F0-4F31-4ED8-ADAB-3414097AD45D.jpeg IMG_20201106_093828648.jpg

IMG_20201211_101052.jpg IMG_20201211_180058618.jpg IMG_20210129_203646603.jpg

IMG_20210129_203803125.jpg IMG_20210327_192502.jpg IMG_20210327_192507.jpg

IMG_20210327_192512.jpg IMG_4319.jpg Matematyczna pizza 1.jpg

Matematyczna pizza 2.jpg Matematyczna pizza 3.jpg Wartości odżywcze produktów 1.jpg

Zdrowy omlet 1.jpg Zdrowy omlet 2.jpg ketchup.jpg

obraz_2020-11-13_085703.png received_140250811347412.jpeg