Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie.

Symbole narodowe

BIP SP w Drzonowie

Programy

Reforma edukacji


Darmowe podręczniki

Ruszaj się z Lionfitness




Bezpiecznie w Sieci

KONTROLA RODZICIELSKA

 

Sprawozdanie z realizacji innowacji „Matematyczne potyczki w kuchni w roku szkolnym 2019/2020r.

W Szkole Podstawowej im. Mieszka I w roku szkolnym 2019/2020r. realizowana była innowacji pedagogiczna „Matematyczne potyczki w kuchni”. Innowacja objęła 6 uczniów kl. VIa Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie

Głównym założeniem innowacji było rozwijanie postawy intelektualnej wyrażającej się w twórczym, logicznym i krytycznym myśleniu, samodzielnym pokonywaniu trudności i przygotowaniu uczniów do wykorzystywania matematyki w życiu codziennym.

Celem innowacji było:

rozwijanie zainteresowań matematycznych, fizycznych i chemicznych,

zainteresowanie uczniów przyrządzaniem prostych posiłków jako podstawowa i pożyteczna umiejętność wykonywana w życiu codziennym,

wdrażanie nawyku zdrowego odżywiania się jako forma przeciwdziałania otyłości,

zagospodarowanie wolnego czasu uczniów.

 

Zrealizowano następujące tematy:

1.Liczby w kuchni -zapoznajemy się z różnymi przepisami kuchennymi.

- gdzie uczniowie zapoznali się z jednostkami miar, które są wykorzystywane w kuchni.

2.Ułamki w kuchni czyli przeliczamy składniki i pieczemy pizzę.

- podczas wypieku pizzy uczniowie mieli za zadanie po przeliczać jednostki potrzebnych składników oraz podzielić pizzę na odpowiednie części ułamkowe.

3.„Ciasteczkowe figury geometryczne”.

- uczniowie podczas zajęć mieli za zadanie upiec ciasteczka w kształcie poznanych figur geometrycznych.

4. Matematyczny tort -świętujemy światowy "Dzień liczby Pi".

- z okazji corocznych obchodów liczby „Pi” uczniowie mieli możliwość przygotowania deseru dla królowej Ludolfiny.

5. Obliczamy swoje BMI i tworzymy zdrowy jadłospis.

- za pomocą wzoru oraz indywidualnych danych uczniowie obliczali swoje BMI- oraz tworzymyli zdrowy jadłospis.

6. Obliczamy koszt zużytej energii wybranych sprzętów AGD.

- przy pomocy tabliczek znamionowych wybranych sprzętów kuchennych AGD , nauczono uczniów obliczania przybliżonych kosztów zużytej energii elektrycznej.

7. Nasz budżet- obliczanie kosztów zakupów na stworzony przez nas przepis kulinarny.

- przy pomocy gazetek reklamowych planowali zakupy.

8. „Zdrowe zakupy”- wykorzystanie aplikacji mobilnej „Zdrowe zakupy” - wdrażanie nowych technologii.

- „prześwietlamy” swoje ulubione smakołyki i sprawdzamy je pod kątem zdrowych składników i poszukujemy ich alternatywnych zdrowych odpowiedników.


W wyniku zawieszenia zajęć i pracy zdalnej niektóre tematy ujęte w programie zostały nieco zmodyfikowane i dostosowane do możliwości pracy zdalnej .


Zajęcia bardzo spodobały się uczniom ze względu na praktyczną ich stronę . Nieraz okazywało się, że brakuje nam czasu, ponieważ byliśmy zajęci rozmową, wymienianiem doświadczeń, informacji nie tylko z matematyki, fizyki czy chemii. Gotowanie, przyrządzanie potraw było dla nas przyjemnością i mile spędzonym czasem. Wspieraliśmy uczniów w ich działaniach, zachęcaliśmy do takiej aktywności również w domu. Podczas zajęć naprawdę świetnie się bawiliśmy, a powiedzenie, „ gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść” w naszym przypadku się nie sprawdziło.

Tekst i zdjęcia: K.Piastowicz, M.Szymańska