Serdecznie zapraszamy
do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej.
Aktualny jadłospis znajdziecie Państwo zawsze w zakładce
STOŁÓWKA SZKOLNA
Serdecznie zapraszamy
do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej.
Aktualny jadłospis znajdziecie Państwo zawsze w zakładce
STOŁÓWKA SZKOLNA
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
w imieniu Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka serdecznie dziękuję za udział w akcji „Szkoła do hymnu”. Miło mi poinformować, że w tegorocznej inicjatywie wzięło udział blisko 21 tys. przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z kraju oraz ponad 260 placówek polonijnych z całego świata. Cieszymy się, że 10 listopada o godz. 11:11 byli Państwo z nami!
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
w imieniu Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka serdecznie dziękuję za udział w akcji „Szkoła do hymnu”. Cieszę się, że tak wielu uczniów i nauczycieli uczciło w ten sposób Narodowe Święto Niepodległości.
Z poważaniem
Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN
WYKAZ OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE
SUKCESY UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE |
|
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: | MIĘDZYSZKOLNY TURNIEJ CZYTELNICZY dla uczniów klas trzecich: „Anaruk w zaczarowanej zagrodzie” |
Miejsce i data: | Trzebiatów 29.11.2016 r. |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: |
II miejsce – Zuzanna Cichewicz IIIb, Kinga Misior IIIa, Marcelina Skwarek IIIb, Kacper Romaniszyn IIIa |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) | ANGELIKA TELEJ, JOLANTA DZIUBAK |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): |
|
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | Angelika Telej/Biblioteka Publiczna im. Marii z Czartoryskich Wirtemberskiej Trzebiatowskiego Ośrodka Kultury |
SUKCESY UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE |
|
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: | Szkolny konkurs plastyczny "Portret Jana Pawła II". |
Miejsce i data: | Zespół Szkół w Drzonowie 06.10.2016 r. |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: |
Kacper Cwakliński uczeń klasy I SP, I MIEJSCE wśród klas I-III. |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) | ZBIGNIEW MUCHA |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): | |
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | Szkolne Koło "Caritas" - Emilia Dziedzic |
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: |
1.MISTRZOSTWA POWIATU KOŁOBRZESKIEGO W UNIHOKEJU DZIEWCZĄT – IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ |
Miejsce i data: |
1.14.11.2016 - DRZONOWO 2.15.11.2016 - DRZONOWO 3.16.11.2016 - DRZONOWO 4. 17.11.2016 - DRZONOWO 5. 3.11.2016 - KOŁOBRZEG 6. 3.11 2016 - KOŁOBRZEG 7. 4.11.2016 - KOŁOBRZEG |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: | SP DRZONOWO. DZIEWCZĘTA: KINGA ODEJ, KORNELIA ŻMUDA, NATALIA DREWNIAK, AGNIESZKA SKOWROŃSKA, MARTYNA KOJRO, MARTYNA BIEDRZYCKA, KINGA STRZECHMIŃSKA, MARTYNA WARLIKOWSKA, WIKTORIA CIECHOWSKA, NATALIA JURCZYS, NIKOLA OCHNIO CHŁOPCY: MICHAŁ WOŹNIAK, MARCEL NOWAK, MICHAŁ KOJRO, JAKUB PSZCZOŁA, KACPER KAŁDUS, MATEUSZ DZIEDZIIC, JAKUB DUSZYŃSKI, JAKUB MICHALSKI, MARCEL SOBCZAK, MARCEL PIETRZAK, MAKSYMILIAN WANOWSKI GIMNAZJUM DRZONOWO. DZIEWCZETA: MARTYNA BEREDA, OLIWIA DZIEKAŃSKA, OLIWIA KOWALSKA, NATALIA CIECHOWSKA, JULIA STRZECHMIŃSKA, WIKTORIA DZIEKAŃSKA, ALEKSANDRA PIESIK, DOMINIKA WYSZYŃSKA CHŁOPCY: KACPER GAWRYCHOWSKI, MACIEJ SADOWSKI, MATEUSZ LASKOWSKI, SZYMON LASKOWSKI,PATRYK BABULA, ADRIAN BYSZEWSKI, RAFAŁ GAWRYŚ, JAKUB WOJCIUK, ŁUKASZ STRZECHMIŃSKI, JAKUB MARCINIAK, JAKUB ROGULA, JAN DUSZA |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) |
RADOSŁAW RASZTUBOWICZ, DARIUSZ PIETRZYKOWSKI |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): | |
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | KOLOBRZESKI SZKOLNY ZWIĄZEK SPORTOWY |
Zarządzenie Nr 5/2024 Wójta Gminy Kołobrzeg z dnia 10 stycznia 2024 r.
INFORMACJA O REKRUTACJI
Godziny dostępności (konsultacji) nauczycieli dla uczniów i rodziców w roku szkolnym 2023/2024
Rozkład jazdy autobusów od 5 września 2023r.
Wykaz_podrecznikow_obowiązujący_2023-2024_dla_rodzicow.pdf
JAK ODRABIAĆ LEKCJE Z DZIECKIEM
Odrabianie lekcji z dzieckiem to odwieczny problem i źródło domowych konfliktów. Przyczyna jest prosta – rzadko którzy rodzice mają wykształcenie pedagogiczne i są wyposażeni w narzędzia dydaktyczne. Na dodatek nie koniecznie każdy rodzic czuje się kompetentny we wszystkich przedmiotach. No to co? Odrabiamy?
Odrabiamy lekcje razem z dziećmi czy nie?
Pomoc w nauce nie jest prosta, dlatego większość z nas robi to niezbyt dobrze, szczególnie, że metody nauczania obecnych seniorów były inne niż współczesne. Czy lepsze, czy gorsze, to oceni historia.
Jak powinniśmy pomagać dzieciom w nauce?
Żeby pomoc była skuteczna, należy pamiętać o kilku zasadach:
Od czego zacząć odrabianie lekcji?
Wiadomo, że najlepiej, kiedy nie ma zaległości. Tymczasem plany zajęć są przeładowane, więc często musimy wybrać między tym, co jest najpilniejsze, a tym, co można zrobić nieco później.
Matematyka – jak odrabiamy?
Wszyscy jesteśmy ofiarami kiepsko nauczanej matematyki. I to właśnie ten przedmiot (obok fizyki i chemii) sprawia rodzicom najwięcej trudności przy odrabianiu z dzieckiem lekcji.
W jak rzadko którym przedmiocie, w naukach ścisłych potrzebna jest systematyczność i skupienie uwagi. Jakiekolwiek zaległości nie pozwolą na kontynuację. Niestety, rodzica również one dotyczą. Kiedy latorośl zgłasza coraz większe problemy z tymi przedmiotami, żeby pomóc dziecku, należy podjąć odważną decyzję – albo samemu się douczyć, albo nie pozostanie nic innego, jak skorzystać z pomocy korepetytora.
Warto jednak zawsze podjąć wysiłek, by odrabianie matematyki z dzieckiem było inspiracją do pogłębiania własnej wiedzy.
Zadanie domowe z matematyki może być zrobione tylko wówczas, gdy poprzednie partie materiału są dobrze opanowane. Często, gdy odrabiamy lekcje z dzieckiem możemy uzupełnić nie tylko dziecka, lecz i własną wiedzę.
Przyznać się do niewiedzy przed dzieckiem?
Żaden rodzic nie jest alfą i omegą. Kiedy odrabiamy z dzieckiem lekcje, może się okazać, że czegoś nie wiemy, nie rozumiemy, nie potrafimy. Najlepiej nie udawać, że jest inaczej, tylko powiedzieć o tym latorośli. Zyskamy na autorytecie pod warunkiem, że pogłębimy wiedzę. Wspólne poszukiwanie odpowiedzi i prawidłowego rozwiązania może okazać się bardzo dobrym doświadczeniem, które pokaże jednocześnie, że odpowiedzi są i warto ich szukać. Jeżeli jednak przedmiot przekracza nasze możliwości i zainteresowania, lepiej poprosić kogoś z rodziny lub sąsiadów do pomocy.
https://slowoseniora.pl/odrabiamy-zadania-domowe-razem-jak-to-zrobic
DYŻURY ZWIĄZANE Z ORGANIZACJĄ KSZTAŁCENIA I WSPARCIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Szanowni Rodzice,
wzorem roku ubiegłego, wizytator zajmujący się problematyką organizacji kształcenia i wsparcia uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dotyczącą w szczególności:
– warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
– niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
– indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci,
– indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży,
począwszy od 18 listopada 2019 r. będzie pełnić dyżur w każdy poniedziałek, w godzinach 15.30 – 16.30.
Będziecie Państwo mogli zasięgnąć informacji, skorzystać z porady, omówić problem swojego dziecka.
Poniżej podajemy dane do kontaktu:
telefonicznie:
– Hanna Markowska – tel. 91 44 27 542
osobiście:
– Kuratorium Oświaty w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, parter, pok. nr 10
Link: http://www.kuratorium.szczecin.pl/specjalne-potrzeby-edukacyjne/
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
Administrator
Danych Osobowy
Szkoły Podstawowej im. Mieszka w Drzonowie
Przemoc i agresja w szkole – wskazówki dla rodzica, jak radzić sobie
w przypadku prześladowania dziecka w szkole
DROGI RODZICU!
Gdy dowiadujesz się, że Twoje dziecko jest prześladowane w szkole, przeżywasz
szok i nie wiesz, co z tym faktem zrobić. Jest Ci trudno w to uwierzyć. Wydaje Ci
się, że to Twoja wina i czujesz złość. Pamiętaj jednak, że Twoje dziecko przeżywa
to samo i to Ty musisz mu pomóc.
Niektóre dzieci ukrywają swój problem. To nie oznacza, że nie mają do Ciebie
zaufania – być może nie chcą Cię zmartwić albo wstydzą się, że nie potrafią
sobie same poradzić i wina tkwi w nich samych. Takie dziecko najczęściej nie
lubi szkoły. Rano przed wyjściem skarży się na bóle głowy, gardła, brzucha,
na gorączkę. Jeśli zauważysz takie objawy u swojego dziecka, zastanów się,
czy powodem nie jest prześladowanie w szkole. Jest wiele sygnałów, które
świadczą o tym, że Twoje dziecko może być ofiarą przemocy szkolnej. Obserwuj
zachowania dziecka i zawsze reaguj, gdy Twoje dziecko:
· nie chce wychodzić z domu albo wychodzi bardzo późno lub bardzo wcześnie,
· wraca ze szkoły później, okrężną drogą,
· wraca po lekcjach ze zranieniami i siniakami,
· ma podarte ubranie,
· znajdujesz zniszczone podręczniki i przybory szkolne,
· prosi Cię o ponowne kupienie „zgubionych” (zabranych lub ukradzionych) przedmiotów,
· często „gubi” pieniądze i prosi o drobne na „składkę”,
· nie chce brać do szkoły drugiego śniadania albo bierze dużo więcej niż zwykle,
· prosi o „załatwienie” zwolnienia z wf-u,
· kłóci się ze swoimi przyjaciółmi,
· jest ciche, izoluje się,
· jest agresywne w stosunku do innych domowników, np. rodzeństwa,
· ma gorsze wyniki w nauce,
· opuszcza pojedyncze lekcje lub wagaruje,
· ma problem ze snem lub senne koszmary, płacze w nocy.
Jeśli zauważysz u dziecka wyżej wymienione zachowania, porozmawiaj z nim.
Zadaj kilka prostych pytań:
· Co robiło dzisiaj w szkole?
· Co robiło podczas długiej przerwy?
· Czy robiło coś, co mu się szczególnie podobało?
· Czy robiło coś, co mu się nie podobało?
· Czy jest jakaś lekcja, której nie lubi?
· Czy jest ktoś w szkole, kogo nie lubi i dlaczego?
· Czy czeka, aby iść jutro do szkoły?
Co robić?
Najgorsze, co możesz zrobić, to zareagować zbyt ostro. Mimo odczuwanej
złości staraj się nie zachować agresywnie, nie rozwiązuj sprawy samodzielnie,
np. wymierzając karę sprawcy. Postaraj się nie obwiniać szkoły i nauczycieli.
Pamiętaj, że jeśli nie wiesz o prześladowaniu swojego dziecka, nikt w szkole
również może tego nie wiedzieć. Poinformuj wychowawcę – to on powinien
pokierować dalej sprawą. Możesz także zwrócić się do pedagoga szkolnego.
Jeśli w szkole poinformowano Cię wcześniej, jakie są zasady współpracy z
rodzicami w podobnych sytuacjach, postępuj zgodnie z nimi.
Wobec swojego dziecka staraj się zachować tak, aby mu pomóc. Nie obwiniaj
go, niezależnie od tego, jak radziło sobie z prześladowaniem. Nie miej do niego
pretensji, jeśli nie powiedziało Ci, że jest ofiarą przemocy. Zachęć, aby opowiedziało
Ci o wszystkim – pomoże mu to poradzić sobie z napięciem i odreagować trudne
emocje. Zapewnij, że zrobisz wszystko, aby mu pomóc i nie dopuścisz do podobnych
sytuacji w przyszłości.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołobrzegu w ramach programu
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania na lata 2014-2020”
(Uchwała Nr 221 Rady Ministrów z dnia 10-12-2013 r., Uchwała Nr XXXVII/251/14 Rady Gminy Kołobrzeg
z dnia 19-02-2014 r.) może pokryć koszty posiłków dla dzieci z rodzin, które nie
przekraczają 150 % ustawowego kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust.1
ustawy o pomocy społecznej (tekst jednolity DZ. U. z 2013 r. poz. 182 ze zmianami).
Kryterium uprawniające do udzielenia pomocy w formie posiłku w szkole wynosi 684,00 zł. na
osobę w rodzinie.
W sprawie szczegółowych informacji prosimy o kontakt z pracownikami socjalnymi Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołobrzegu, ul. Trzebiatowska 48B, tel. 94 35 425 68 lub w Ośrodku
Zdrowia w Drzonowie (pokój nr 10) tel. 94 35 875 69. Ponadto w wymienionych miejscach są
wydawane i przyjmowane wnioski o udzielenie pomocy.
Sporządziła: A. Tułaza –pedagog szkolny
POLECAMY ZAPOZNANIE SIĘ Z PORADNIKIEM
PROSZĘ KLIKNĄĆ W CELU POBRANIA W PDF
SZANOWNI RODZICE
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PREZENTACJĄ I MATERIAŁAMI PT.
"Profilaktyka i zasady postępowania w walce z uzależnieniem".
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE UCZNIÓW KLAS VI
BIURO PORAD OBYWATELSKICH
W KOŁOBRZEGU
prowadzone przez
Stowarzyszenie Użytkowników Psychiatrycznej Opieki
Zdrowotnej
oraz Ich Rodzin i Przyjaciół FENIKS
Harmonogram dyżurów i zakres porad
HARMONOGRAM DYŻURÓW I ZAKRES UDZIELANYCH PORAD
Biuro Porad Obywatelskich w Kołobrzegu jest czynne w dniach:
Poniedziałek 15:00-19:00
Środa 15:00-19:00
Doradcy i konsultanci (radca prawny, kurator rodzinny, doradca zawodowy) udzielają porad osobiście w siedzibie biura, a także telefoniczną i mailową.
Porady udzielane są w zakresie:
• Spraw mieszkaniowych
• Kontaktów z urzędami i sądami
• Prawa pracy, bezrobocia
• Spraw rodzinnych
• Pomocy społecznej
W innych sprawach doradcy udzielają informacji o obowiązujących przepisach i regulacjach prawnych, a także wskazują adresy instytucji i placówek, do których można zwrócić się w konkretnej sprawie.
Dyżury konsultantów:
Radca prawny – III środa m-ca w godz. 16:00-17:00
Doradca zawodowy – każda środa w godz. 15:00-16:00
BIURO PORAD OBYWATELSKICH PRZENIESIONE
OD 1 LIPCA 2014R.
NA UL. ŁOPUSKIEGO 31
(budynek szpitala, wejście po schodach na lewo od głównego wejścia do szpitala)
20 reguł wychowania dzieci
Janusz Korczak
Każde dziecko, zanim pójdzie do szkoły,
powinno dostać od najbliższych bezcenny dar,
który ułatwi mu naukę, relacje z ludźmi i karierę zawodową
- dar głośnego czytania, od urodzenia.
Rodziny, które codziennie czytają dzieciom dla przyjemności,
obserwują znakomite efekty!
Ich dzieci - w porównaniu do maluchów, którym nikt nie czyta - cechuje:
- znacznie lepsza znajomość języka, bogate słownictwo, ładna wymowa,
- lepsza pamięć, lepsze rozumienie rzeczywistości,
- rozwinięta wyobraźnia,
- harmonijny rozwój emocjonalny,
- większa umiejętność skupienia uwagi i wyciszenia się,
- znacznie szersza i głębsza wiedza o świecie,
- większa śmiałość, otwartość na innych, ciekawość świata,
- mocniejsze poczucie własnej wartości,
- większa więź z czytającym dorosłym,
- wrażliwość na dobro i zło,
- lepsze zachowanie.
PRZEZNACZMY 20 MINUT CODZIENNIE, NA CZYTANIE DZIECKU
CIEKAWYCH I MĄDRYCH KSIĄŻEK, SKRZĄCYCH SIĘ HUMOREM,
NAPISANYCH PIĘKNYM JĘZYKIEM,
NIOSĄCYCH WAŻNE PRZESŁANIE.
ZŁOTĄ LISTĘ TYTUŁÓW ZAPROPONOWANYCH PRZEZ FUNDACJĘ
MOŻNA ZNALEŹĆ NA STRONIE WWW FUNDACJI.
"GŁOŚNE CZYTANIE DZIECKU I RADYKALNE OGRANICZENIE TELEWIZJI
TO NAJLEPSZA INWESTYCJA W PRZYSZŁOŚĆ".
JIM TRELEASE
Nasza szkoła realizowała w roku szkolnym 2012/2013 projekt POKL pt: "Moja Szansa-indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych Gminy Kołobrzeg" oraz realizuje projekt „Na równi do sukcesu-kompleksowe programy rozwojowe dla szkół ze wsi Drzonowo”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.